Update Overlegcomité.

06/03/2021

Het overlegcomité besliste op vrijdag 5 maart 2021 om een aantal versoepelingsmaatregelen door te voeren. Wat dit voor 'sauna en wellness' betekent, lees je in onderstaande kopie uit de officiële notulen van onze overheid:

“Overwegende dat het virus, indien de regels inzake hygiëne nauwgezet worden opgevolgd, weinig overlevingskansen lijkt te hebben in een sauna (hogere temperaturen 70-100°C of 158-212°F) ; dat het daarom aangewezen is een eerste versoepeling door te voeren voor sauna’s; dat deze versoepeling evenwel beperkt blijft tot sauna’s voor privégebruik teneinde onderling contact tussen personen te vermijden; dat de vochtige omgeving van stoomcabines, hammams, jacuzzi’s en dergelijke meer een omgeving is waar het virus net wel kan overleven; dat versoepelingen met betrekking tot die faciliteiten daarom nog niet verantwoord zijn;”

UPDATE

De privésauna’s zijn geopend, voor zover deze gebruikt worden door personen van hetzelfde huishouden of personen die onderling een nauw duurzaam contact onderhouden. Jacuzzi’s, stoomcabines en hammams zijn niet toegankelijk, zelfs indien ze privé zijn.

Indien er in de komende weken versoepelingen worden gecommuniceerd die van toepassing zijn op publieke wellness, krijg je daarvan hier een update.

Met positieve groet,

Het bestuur van Saunavereniging België.