Sauna & COVID-19.

17/03/2020

Beste saunaliefhebbers,

Graag treden wij iets meer in detail omtrent de beslissingen en maatregelen die door onze overheid werden getroffen naar aanleiding van het coronavirus COVID-19, meer bepaald inzake de impact op onze sector. We doen er alles aan om jullie de komende dagen op de hoogte te houden van eventuele nieuwe ontwikkelingen.

Op basis van de informatie die wij kregen van de federale overheid kunnen wij het volgende melden:

Hotels mogen geopend blijven, ontbijten en andere maaltijden mogen enkel worden geserveerd in de hotelkamer, de bars van de hotels moeten gesloten blijven.

Alle publieke en privésauna's zullen gesloten zijn tot en met 5 april 2020. Ook massages en schoonheidsbehandelingen worden stopgezet.

Dit is een beslissing die we als Belgische Saunavereniging – een beroepsvereniging die te allen tijde de gezondheid van de bevolking hoog in het vaandel draagt – volledig ondersteunen.

Wie graag een afspraak maakt bij één van onze aangesloten leden, vragen we om rechtstreeks contact op te nemen met het desbetreffende centrum.

We wensen iedereen van harte een goede gezondheid toe.

Saunavereniging België